Fragt fra kr. 25,-! Fri fragt ved køb over kr. 499,-

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
ansos.dk ejes og drives af Ansos Aps, CVR nr.: 36942614 Møllebakken 1 7361 Ejstrupholm Tlf: 71990614 kundeservice@ansos.dk, Etableringsår: 2013

Betaling:

Hos Ansos kan du betale med følgende kort: Dankort, Visa, MasterCard og Visa Electron. Pengene bliver ikke trukket på din konto før varen er afsendt, og vi kan ikke trække flere penge på dit kort end det du har købt for.
Du kan også betale via: - Viabill: Med ViaBill har du mulighed for at dele betalingen op over flere gange. Hvis du vælger betaling med ViaBill kører betalingen mellem dig som forbruger, og ViaBill. Ansos.dk formidler kun løsningen så du har mulighed for at dele dine betalinger op. Husk at læs vilkårene og betingelserne når du vælger betaling med ViaBill. Skulle du have nogle spørgsmål kan du kontakt ViaBill på tlf: 88 826 826
- Forbrugsforeningen

Der tages ikke gebyr ved betaling på ansos.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra ansos.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Priser:
Alle priser er inkl. 25 % dansk moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Fragt:

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Alle varer sendes med Post Danmark med eller uden omdeling efter eget valg.
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:
- Gratis ved køb over 499,-
- Post Danmark med omdeling, pakken kommer direkte hjem til dig 49,-
- Post Danmark uden omdeling, pakken skal hentes på nærmeste posthus eller pakkeboks 25,-
- Levering til udlandet 200,-
Vi afsender dine varer inden for 1-2 hverdage.
Bor du i Gludsted, Ejstrupholm eller Hampen, så leverer vi din pakke gratis hjem til dig inden for 24 timer.

Fortrydelsesret:

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på ansos.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via (indsæt mail, tlf. nummer osv.) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette afsnit om handelsbetingelser/her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Standard fortrydelses formular - Retur seddel


Returnering:


Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varens stand, når du sender den retur


Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.


Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til: Ansos.dk, Møllebakken 1, Gludsted, 7361 Ejstrupholm.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse., du skal dog lave en forudgående aftale først.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende Standard fortrydelses formular - Retur seddel
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Bytning af varer:

Bytning af varer: Ønsker du at bytte en modtaget vare, skal du sende den retur til os, og så refundere vi beløbet for varen på din konto, hvorefter du så kan gå ind og bestille den varer du ønsker i stedet for.


Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på ansos.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.


Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til: Ansos.dk, Møllebakken 1, Gludsted, 7361 Ejstrupholm
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Udsolgte varer:
Vi tager forbehold for udsolgte varer, skulle en vare mod forventning være udsolgt, kontakter vi dig. med henblik på at finde ud af, hvad vi så kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Personlige oplysninger:

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik) For at du kan indgå aftale med os på ansos.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Göllnitz og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren for Göllnitz har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på ansos.dk er Direktør Cecilie Göllnitz
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.


Oplysninger afgivet til ansos.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.


Som registreret hos Göllnitz har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Göllnitz via e-mail (kundeservice@ansos.dk).


Klageadgang:


Hvis du vil klage over dit køb, kan du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed hos den erhvervsdrivende i netbutikken). Skulle vi mod forventning ikke kunne blive enige om en løsning sammen, har du mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet ved køb på over 500 kr. Du kan se mere på www.forbrug.dk.


Copyright:
Ansos har rettighederne til alt tekst og billeder brugt på Ansos.dk, kopiering af disse må ikke ske uden tilladelse fra Ansos, krænkelse af rettighederne vil medfører erstatnings krav.